Data dodania
Kategorie

Gamifikacja w praktyce - Language Dakar - szkolenie z gamifikacji in-house training dla pracowników Centrum Językowego

Image

Gamifikacja w praktyce - Language Dakar - szkolenie in-house training dla pracowników Centrum Językowego


10 października 2025, podczas piątkowego pasma szkoleniowego, pracownicy dydaktyczni Centrum Językowego mieli okazję uczestniczyć w warsztatach in-house training przygotowanych przez swoich kolegów i koleżanki zatytułowany: „Egzamin też może być grą — gamifikacja przygotowań”.  W trakcie szkolenia jego autorzy, Przemysław Boczarski, Agnieszka Świderek, Ewa Halsagard, Anna Ruszczyńska-Bujnowicz oraz Agnieszka Kleczkowska, przedstawili teoretyczne podstawy gamifikacji, omawiając, w jaki sposób wykorzystanie mechanizmów gry w kontekście nauczania języków może zwiększyć motywację i zaangażowanie studentów.

Language Dakar BADGE

W części praktycznej zaprezentowano scenariusz gry Language Dakar — fabułę pełną zadań przygotowujących studentów do egzaminu z języka angielskiego. Integralnym elementem gamifikacji są odznaki /tu wygenerowane za pomocą SI/przyznawane studentom za osiągnięcia w procesie przygotowań. W opracowaniu fabuły oraz powiązanych z nią elementów pomocna okazała się sztuczna inteligencja, która ułatwiła tworzenie treści i materiałów dydaktycznych.

Gamifikacja nie jest koncepcją nową, jednak jej wdrożenie stanowi wyzwanie, gdyż wymaga starannego przygotowania i przemyślanego planowania. Może jednak pełnić funkcję dodatkowego źródła motywacji oraz zainteresować studentów, angażując ich w realizację zadań językowych wykraczających poza obowiązkowy materiał podręcznikowy.

Strona dziala - zabbix