W dniach 28-31.01.2025 nasze lektorki języka angielskiego, mgr Grażyna Budzińska i mgr Izabella Łacińska-Wójcik brały udział w International Project Week w Holandii.
Lektorki Centrum Językowego podczas International Project Week w Holandii
W dniach 28-31.01.2025 nasze lektorki języka angielskiego, mgr Grażyna Budzińska i mgr Izabella Łacińska-Wójcik brały udział w International Project Week. Mobilność umożliwiła im wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami wydarzenia pełniącymi role Tutora/ Mentora z krajów takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Holandia oraz przeprowadzenie zajęć opartych na podejściu projektowym poszukiwania rozwiązywań problemów z życia realnego. Zajęcia prowadzone były przeze Panią Izabellę codziennie z trzema zespołami studentów, po osiem osób każdy.
Ze względu na wielonarodowy charakter wydarzenia zarówno pod względem profilu Mentorów prowadzących, jak i studentów- członków teamów, zyskała nowe doświadczenie współpracy w środowisku wielokulturowym, przyczyniając się tym samym do rozwoju procesu internacjonalizacji, podnosząc stopień mobilności kadry dydaktycznej.
Zrealizowana została polityka prostudencka jako wsparcie informacyjne i logistyczne dla studentek Politechniki Łódzkiej, uczestniczących w projekcie. Nasza kadra odbyła szereg rozmów ze współpracownikami Centrum Językowego, dzieląc się spostrzeżeniami i uwagami z organizacji intensywnych zajęć projektowych, jakimi były zadania realizowane w projekcie, podczas pobytu w Saxion University of Applied Sciences w Enschede.
Wrażenie robi skala, rozmach, finał - cała logistyczna strona Project Week pozwalająca skorelować pracę studentów z firmami - właścicielami prawdziwych problemów, a jest to ogromna skala ponad tysiąca studentów, dających imponujący przekrój nie tylko wielo-, ale wręcz multikulturowości przy szerokim spektrum osobowości i przyjmowanych ról pracy w grupie. Obserwacje Pani Izabelli potwierdziły wysoką efektywność skupienia się na konkretnym zadaniu PBL w ciągu tygodnia, bowiem wyniki intensywnego zaangażowania przerosły oczekiwania firm.
Pani Izabella: „To była prawdziwa przyjemność. Jestem przekonana, że rozciągnięcie w czasie tych samych projektów nie dałoby tak znakomitych rezultatów, stąd porównując efekty SSU z Intro to PBL, zdobyłam pewność o cenniejszej wartości dodanej doświadczania dla studentów w przypadku zajęć jednotygodniowych w ramach Study Skills for University.”