Szkolimy się - listopad 2021

W dniu 19 grudnia 2021 w Centrum Językowym odbyły się trzy szkolenia wewnętrzne poprowadzone przez nasze koleżanki: Mariolę Hejduk, Agnieszkę Świderek oraz Ewę Muszczynko.

 

Wykorzystanie Padleta oraz notatek metodą Cornella na zajęciach języka obcego.

Mariola Hejduk przedstawiła, na praktycznym przykładzie, zastosowanie obu narzędzi na swoich zajęciach w bieżącym semestrze. Padlet, został przedstawiony jako atrakcyjna forma utrzymania systematyczności w odrabianiu prac domowych, które mają zapewnić kontakt studenta z językiem, nawet poza salą lekcyjną. Mariola podkreśliła jego znaczenie jako skutecznego sposobu na efektywną naukę. Notowanie metodą Cornella natomiast ma za zadanie wykształcenie umiejętności uczenia się i organizacji materiału oraz wyrobienie w sobie nawyku systematyczności. Ci, którzy zetknęli się z tą metodą na pewno wiedzą, że Odfiltruj, rób podsumowania i streszczaj to główne filary tej metody.

 

Wybrane aspekty tworzenia materiałów językowych

Agnieszka Świderek podzieliła się z nami swoimi refleksjami w oparciu o kurs Materials Development zorganizowany przez Nile. Oprócz klasycznych informacji związanych z tworzeniem materiałów  dowiedzieliśmy się też,  jakie znaczenie odgrywa dobór czcionek pod względem czytelności oraz jak dopasowywać je np. dla osób dyslektycznych. Ciekawostką było też to, jak dobierać materiał wizualny aby jego interpretacja nie budziła kontrowersji i była zgodna z poszanowaniem praw autorskich oraz poprawności politycznej.

 

Wybrane techniki nauczania słownictwa

Ewa Muszczynko w pierwszej części swojego szkolenia odpowiedziała na wcześniej zadane pytanie Co to właściwie znaczy znać słowo?; wskazała na znaczenie słowników, w tym internetowych oraz podkreśliła jak ważna jest ilość kontaktów ze słowem, aby na stałe wpisało się ono do naszego słownika mentalnego. W drugiej części podzieliła się z nami sposobami wprowadzania nowego słownictwa oraz podkreśliła znaczenie częstych powtórek i zastosowanie ćwiczeń zarówno angażujących studentów do działania, jak  i pobudzających procesy głębokiego przetwarzania oraz wspierających proces zapamiętywania. Na zakończenie, Ewa zaprezentowała 20 różnych rodzajów ćwiczeń, które sprawdzają się z każdą grupą, niezależnie od poziomu językowego słuchacza.

Lektor High-Tech       Olimpiada
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby podnieść komfort jej przeglądania oraz usług analityki internetowej Google Analytics i Microsoft Clarity. Zobacz Polityka prywatności
Ok