PASJA, ZAANGAŻOWANIE I TROSKA O JAKOŚĆ
Nasza kadra to zespół zgranych pracowników, którzy z pasją realizują założenia oferty edukacyjnej Centrum Językowego Politechniki Łódzkiej. Wśród nas są angliści, germaniści, rusycyści, iberyści, italianiści, romaniści oraz poloniści. Wspólnie dbamy o dobry wizerunek naszego Centrum zarówno wśród studentów jak i na zewnątrz. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pracodawców przygotowując naszych absolwentów do sprawnego wdrożenia się w zadania jakie przyniesie im środowisko pracy. Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym, stosujemy innowacyjne rozwiązania i technologie mające uatrakcyjnić naszą ofertę edukacyjną i komercyjną. Zespół CJ PŁ tworzą nie tylko pracownicy dydaktyczni, ale również administracyjno-techniczni, pracownicy biblioteki oraz pracownicy gospodarczy.
Podejście pedagogiczne Centrum Językowego Politechniki Łódzkiej (CJPŁ) oparte jest na modelu eklektycznym, pozwalającym na korzystanie z szerokiego wachlarza technik i narzędzi współczesnej metodyki nauczania języków obcych. Niemniej główną zasadą tego modelu jest uczenie komunikacji, w której studenci są podmiotem wszelkich działań w procesie kształcenia, a celem jest rozwijanie kompetencji językowych i umiejętności XXI wieku. Praca zespołu dydaktycznego jest przede wszystkim ukierunkowana na przygotowanie studentów do pełnienia różnych ról w społeczeństwie wielokulturowym, zwłaszcza w kontekście akademickim i zawodowym oraz aktywne przyczynianie się do wzrostu ich mobilności i zatrudnialności. Dydaktycy dokonują mądrych i świadomych wyborów, planując proces dydaktyczny dla każdej z grup i kierują się wspólnie przyjętymi opiniami i zasadami, że:
- uczenie się języka jest procesem złożonym;
- słuchacze reprezentują różne typy inteligencji i style uczenia się, zatem na zajęciach powinno się zapewnić różnorodność form i tempa pracy;
- słuchacze powinni być aktywnie zaangażowani w proces uczenia się (kształcenie zorientowane na studenta);
- zadania stawiane słuchaczom powinny być dostosowane do ich potrzeb i poziomu kompetencji językowych;
- nauczyciel powinien inspirować i motywować słuchaczy w procesie uczenia się.
Cały zespół stara się, aby oferta dydaktyczna CJPŁ:
- zawierała kursy językowe na różnych poziomach zaawansowania oraz kursy specjalistyczne;
- odpowiadała potrzebom i zainteresowaniom słuchaczy;
- wspomagała autonomiczne uczenie się słuchaczy poprzez szeroki wybór interaktywnych ćwiczeń online (CALL);
- umożliwiała pracę z autentycznym tekstem mówionym i pisanym, zarówno w szerokim kontekście popularnonaukowym jak i wąskim dziedzinowym;
- spełniała najwyższe standardy jakości (zapoczątkowany proces akredytacji międzynarodowego stowarzyszenia EAQUALS – The European Association for Quality Language Services)